Er zijn talloze marketing automation systemen met elk specifieke kenmerken en sterke en zwakke punten. Op basis van je strategie, doelstellingen, huidige situatie (CRM, online marketing, sales)  en beschikbare budget kan een gedegen selectie gemaakt worden .

Waar op letten bij selectie marketing automation systeem?

Er is veel geschreven over het proces van selectie MA systeem. Belangrijkste is dat er pas gekeken moet worden naar een mogelijk systeem wanneer je als bedrijf een gedegen plan van aanpak hebt liggen om de gezette doelstellingen te bereiken. Dan kom je namelijk automatisch (knel)punten tegen die door het ene systeem beter worden uitgevoerd dan anderen. Denk bijvoorbeeld aan CRM koppelingen, A/B testen, Nederlandstalige support, grootte database, etc.

Hieronder een tweetal links naar artikelen die bruikbare handvatten geven:

Overzicht marketing automation systemen

Onderstaand een overzicht van een aantal marketing automation systemen. Deze lijst is niet compleet maar bevat wel de in Nederland meest bekende en gebruikte systemen.

NaamVoor wieFunctionaliteitenAbonn. (p/mnd)G2 Crowd
HubspotMKB, all-in-one systeem. Overzicht Hubspot »
Overzicht Trustradius »
€185 tot €2200Vergelijk
Act-onMKB, all-in-one systeemOverzicht Act-on »
Overzicht Trustradius »
€490 tot €1640Vergelijk
MarketoEnterpriseOverzicht Marketo »
Overzicht Trustradius »
€800 tot $2850Vergelijk
PardotEnterpriseOverzicht Pardot »
Overzicht Trustradius »
€1000 tot €3200Vergelijk
EloquaEnterpriseOverzicht Eloqua »
Overzicht Trustradius »
€1780 tot €3580Vergelijk
SharpspringMKBOverzicht Sharpspring »
Overzicht Trustradius »
OnbekendVergelijk
HatchbuckZZP en MKBOverzicht Hatchbuck »
Overzicht Trustradius »
€79 tot €239Vergelijk
LeadsiusZZP en MKBOverzicht Leadsius »
Overzicht Trustradius »
€0 tot €1195Vergelijk

Voor een lijst met alle marketing automation systemen kan je kijken op G2 Crowd. Lees ook de Guide van Digital Marketing Depot.