ActiveCampaign, beter bekend als het “customer experience automation” platform, heeft een financieringsronde van $240 miljoen afgesloten. Door deze investering heeft ActiveCampaign nu een waardering van $3 biljoen dollar.

Deze financieringsronde betekent een enorme sprong voorwaarts voor ActiveCampaign. Pas in januari 2020 haalde het 100 miljoen dollar op, en daarvoor had het bedrijf, dat in 2003 werd opgericht, slechts 20 miljoen dollar opgehaald.

De investering in januari 2020 leidde ertoe dat ActiveCampaign groeide naar een klantenbestand van 145.000 klanten, tegen 90.000 begin 2020.

De groei kwam er niet doordat ActiveCampaign meer geld in business development stak, zei oprichter en CEO Jason VandeBoom in een interview. “Het was het netwerkeffect van mensen die succes hadden. Zelfs vandaag de dag is organische mond-tot-mondreclame onze belangrijkste drijfveer.”

Ook in Nederland is de waardering hoog wat blijkt uit de tweede plek in de Emerce 100 in categorie marketing automation software (tov. 8e plek in 2020).