Marketing automation (MA) is een hot topic. De cijfers die gepubliceerd worden over het gebruik en de inzet ervan laten zien dat een goede implementatie veel kan opleveren. De statistieken op deze pagina kan je gebruiken voor je business case of om je manager te overtuigen van de inzet van marketing automation in het lead generatie proces.
Nurtured leads doen gemiddeld aankopen die 47% groter zijn dan leads zonder nurturing.
Hubspot
Bedrijven die marketing automation inzetten zien gemiddeld een 34% stijging in verkoop.
Pardot
Bedrijven die marketing automation inzetten zien gemiddeld een stijging van 53% in de conversie ratio.
WebpageFX
75% van de bedrijven die marketing automation inzetten bereiken binnen 12 maanden een Return On Investement.
alp100.com
Bedrijven die MA nurturing campagnes inzetten zien een stijging van 451% in gekwalificeerde leads.
Hubspot
Bedrijven die MA inzetten genereren gemiddeld 2x zoveel leads als bedrijven die alleen e-mailsoftware gebruiken.
Autopilot
De belangrijkste reden voor B2B marketeers voor de inzet van marketing automation is het genereren van meer en betere leads.
Pardot
E-mails verstuurd vanuit nurturing campagnes (op basis van triggers) hebben gemiddeld een 70,5% hogere open ratio dan standaard e-mails.
WebpageFX
E-mails verstuurd vanuit nurturing campagnes (op basis van triggers) hebben een 152% hogere doorklik ratio dan reguliere nieuwsbrieven.
WebpageFX
Reacties door Marten Hoekstra