Met Operations Hub kunnen groeiende bedrijven data samenvoegen, tijdrovende processen automatiseren en hun teams afstemmen op een gezamenlijk doel: het leveren van fantastische ervaringen aan klanten.

HubSpot, het customer relationship management (CRM) platform voor groeiende bedrijven, breidt zijn suite van tools uit met de lancering van Operations Hub. Het nieuwe product is ontworpen om de rol van operations professionals in het bedrijfsleven te transformeren en hen in staat te stellen een centrale rol te spelen in het opschalen.

Met Operations Hub kunnen gebruikers klantgegevens samenbrengen in een verbonden CRM-platform, een groot aantal tijdrovende taken automatiseren, eenvoudig een schone database onderhouden en uiteindelijk een actieve rol spelen bij het vormgeven van de strategie van hun bedrijf.

Door samen te werken vanuit een gedeeld systeem, krijgen operationele teams ook de mogelijkheid om hun krachten te bundelen onder een gezamenlijke strategie voor inkomstenbeheer. Dit stelt hen op hun beurt in staat om samen te werken en proactief fricties weg te nemen voor zowel interne teams als klanten.

“Operations teams zijn de onbezongen helden van onze industrie,” zegt HubSpot’s EVP van Revenue Operations Alison Elworthy. “Zij dragen de verantwoordelijkheid voor het beheer van de systemen, processen en gegevens die een scaling bedrijf elke dag draaiende houden. Als zodanig zijn zij de orkestrators van de klantervaring.

Toch behandelen de meeste bedrijven Operations nog steeds als een reactieve functie met als enige doel brandjes te blussen. Met de lancering van Operations Hub brengen we niet alleen operations tools in het hart van ons CRM-platform, we brengen operations teams ook naar de voorgrond van de klantervaring – waar ze horen. Immers, om een uniforme klantervaring op schaal te leveren, moeten bedrijven beter presteren. En om beter te kunnen werken, hebben ze een uniform team nodig dat samenwerkt in een verbonden CRM-platform.”

Operations Hub is in de basis PieSync, een Belgische cloudoplossing in 2020 overgenomen door HubSpot. Met PieSync maak je gebruik van Intelligent 2-way Contact Sync technologie om contacten in real-time te synchroniseren tussen je CRM en marketing apps. Het zorgt ervoor dat je over de meest actuele klantgegevens beschikt.

Dit is aangevuld met data cleansing functionaliteiten bekend uit Eloqua en gewaardeerde features van CDP’s zijnde het doorbreken van data silo’s en creëren van één centraal klantprofiel.

Bekijk onderstaande video voor een duidelijke uitleg.